KeyShot zapewnia całe mnóstwo narzędzi do tworzenia realistycznie wyglądających cieni w dowolnym otoczeniu. A co z cieniami na podłożu? Jak stworzyć osobny cień podłoża z przezroczystym tłem? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak skonfigurować scenę, aby wygenerować warstwę cienia podłoża dla uzyskania najlepszego efektu (bez tworzenia ostrego przejścia cienia). Jako bonus, dowiesz się więcej o pracy z Zestawami Modeli w KeyShot.
Rozdziel cienie podłoża w KeyShot
Gdy potrzebujesz uzyskać wyższą kontrolę nad cieniem podłoża lub całkowicie oddzielić go od renderowanego produktu, ta metoda zapewni powtarzalny proces. Jest to sposób, który świetnie sprawdza się, aby mieć niezależną kontrolę nad rozmiarem i kolorem cienia podłoża lub dostosować sposób jego interakcji z innymi cieniami w scenie.
1. Dodaj płaszczyznę podłoża
Najłatwiejszym sposobem uzyskania większej kontroli nad cieniami produktu podczas przetwarzania końcowego jest rozpoczęcie od wyizolowania i renderowania cienia jako obrazu z transparentnym tłem. Aby to zrobić, zacznij od pustej sceny w KeyShot i dodaj płaszczyznę podłoża.
Aby dodać płaszczyznę podłoża, wybierz menu Edycja, a następnie Dodaj geometrię, Dodaj płaszczyznę podłoża lub użyj Ctrl-G (Windows)/Cmd-G (Mac). Następnie kliknij dwukrotnie element Ground Plane w oknie Projektu, Drzewo Sceny, aby wyświetlić ustawienia materiału i zmienić typ materiału z Podłoże na Płaski kolor. Na karcie podrzędnej Właściwości zmień kolor na czarny.
2. Zorganizuj swoje Sceny
Następnie wybierz kartę podrzędną Tekstury, następnie Przezroczystość i zmień Typ (tekstury) na Okluzję. Następnie zmień tryb mapy na Odwrotność kolorów, aby zmieszać płaszczyznę podłoża z otoczeniem. W tym momencie scena powinna wyglądać na pustą, co jest idealne dla sceny płaszczyzny podłoża. Wróć na zakładkę Scena, zmień nazwę Zestawu modeli na „Podłoże”, aby ułatwić identyfikację. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy panel Sceny i wybierz Dodaj scenę. Ten zestaw modeli może mieć nazwę „Produkt”.
Ważne: Po dodaniu nowego zestawu modeli upewnij się, że opcje Połącz materiały i Zawsze widoczne nie są zaznaczone, a także pole Ground Plane nie jest zaznaczone. Sprawia to, że nowy zestaw modeli nie zawiera zduplikowanej płaszczyzny podłoża. Po utworzeniu nowego zestawu modeli, zablokuj zestaw modeli „naziemnych”, klikając ikonę kłódki.
Wskazówka: w tym momencie zapisz scenę jako punkt wyjścia dla innych produktów, w których chcesz użyć tej samej metody. |
3. Dodaj swój model
Upewnij się, że wybrano zestaw modeli „Produkt” i przeciągnij i upuść swój model na scenę. Model pokazany w powyższym filmie jest dostępny w Bibliotece w chmurze i zostanie pobrany do okna Biblioteki, na karcie Modele. Możesz także zaimportować dowolny model 3D spoza KeyShot. Przed kontynuowaniem kliknij prawym przyciskiem myszy na jeden z zestawów modeli i wybierz Renderuj miniatury, aby szybko zaktualizować obrazy miniatur, aby można było łatwo zidentyfikować różne zestawy.
4. Utwórz niezależną warstwę cieni
Teraz możesz ustawić ostatni zestaw modeli, który posłuży do stworzenia niezależnej warstwy cieni. Wróć do drzewa scen, w zestawie modeli „Produkt”, wybierz części, które mają cienie do rozdzielenia. Kliknij prawym przyciskiem myszy wybrane części i wybierz opcję Utwórz zestaw modeli z wyboru na dole wyskakującego menu. Dzięki temu możesz stworzyć swój ostatni zestaw modeli (o nazwie „Produkt Alpha” w powyższym filmie).
Na koniec, aby wyświetlić same cienie, przeciągnij i upuść biały materiał emisyjny (Emissive White) z okna Biblioteki, zakładka Materiał na części w scenie. Kliknij dwukrotnie część z zastosowanym materiałem emisyjnym, aby otworzyć Właściwości materiału i odznacz opcję Widoczne dla kamery w sekcji Zaawansowane. Po odznaczeniu opcji Widoczny dla kamery model nie jest już widoczny, ale cień utworzony przez model jest nadal obecny i może być renderowany niezależnie.
Uwaga: jeśli natkniesz się na niepożądane artefakty cienia w swojej scenie, w której kiedyś znajdował się Twój teraz ukryty model, prostym rozwiązaniem jest wybranie okna Projekt, zakładka Oświetlenie i po prostu zwiększenie Odbicia promieni (w Oświetleniu ogólnym), a artefakty powinny zniknąć.
Możesz teraz renderować niezależnie Zestawy modeli, które zapewnią dwie warstwy obrazu z przezroczystym tłem do finalnego renderowania w dowolnej kompozycji lub na dowolnym tle, bez uwzględniania elementów płaszczyzny podłoża lub odbicia modelu. Możesz dowiedzieć się więcej o Płaszczyznach podłoża lub Zestawach modeli w Podręczniku KeyShot.