fbpx

Jak zautomatyzować renderowanie za pomocą skryptów KeyShot

Czym są skrypty KeyShot? 

KeyShot Scripting umożliwia automatyzację powtarzalnych zadań i dostosowywanie procesów w KeyShot. Od wersji 6.0, KeyShot wspiera skrypty Pythona, co pozwala na większą automatyzację i skrócenie czasochłonnych procesów. Automatyzacja za pomocą skryptów nie tylko oszczędza czas, ale także eliminuje błędy ludzkie przy wykonywaniu rutynowych czynności. Skrypty w KeyShot można wykorzystywać na wiele sposobów. W tym przykładzie pokażemy, jak użyć skryptów do importowania modeli, nakładania materiałów, ustalania różnych widoków z kamer i renderowania ich w wybranej lokalizacji. Dzięki temu skryptowi, można skonfigurować cały proces za pomocą kilku kliknięć i pozwolić KeyShot wykonać resztę pracy.

Ustawianie sceny 

Nasza scena to zabawkowy pociąg, a dokładniej cztery zabawkowe pociągi. Proces automatyzacji obejmuje importowanie modeli, nakładanie materiałów i renderowanie każdej konfiguracji. Wszystko to można zrobić za pomocą jednego skryptu w KeyShot. Scena składa się z trzech elementów:

  • Cztery różne modele 3D 
  • Trzy różne kąty kamery 
  • Dwie różne kombinacje materiałów 

Każdy model zostanie wyrenderowany w każdym zestawie materiałów i pod każdym kątem kamery, co daje łącznie 24 renderingi. Skrypt zautomatyzuje cały proces.

Pobierz przykładowe pliki 

Aby zautomatyzować renderowanie modeli, potrzebujesz czterech elementów, które znajdują się w pliku do pobrania:

  1. Plik KeyShot.bip (zawierający wszystkie kamery do renderowania) 
  2. Modele (do zaimportowania do sceny KeyShot i renderowania) 
  3. Szablon materiału (automatycznie stosuje materiały KeyShot do modeli) 
  4. Skrypt Pythona (który instruuje KeyShot, jak zautomatyzować ten proces) 

Pobierz pliki  

Omówienie skryptu  

Cały proces składa się z następujących kroków, które należy wykonać dla wszystkich pobranych modeli za pomocą tego samego typu operacji:

  1. Otwórz plik .bip 
  2. Zaimportuj szablon materiałów 
  3. Załaduj skrypt 
  4. Określ ustawień 
  5. Uruchom skryptu 

Po załadowaniu skryptu, KeyShot wyświetli okno dialogowe do wprowadzenia ustawień, a następnie uruchomi skrypt. Modele zostaną załadowane, materiały nałożone, kamery aktywowane, a zadania renderowania ustawione w kolejce dla każdego modelu. Schemat działania skryptu wygląda następująco:

image
  1. Rozpakuj ToyTrain.zip i otwórz ToyTrain.bip w KeyShot.
  2. W KeyShot przejdź do Windows > Material Templates… wybierz Importuj i załaduj ToyTrain_Realistic.kmtp oraz ToyTrain_Toon.kmtp z folderu Materials.
  3. W KeyShot przejdź do Windows > Scripting Console… lub wybierz Scripting na pasku narzędzi.
  4. Załaduj skrypt ToyTrain_BatchRender.py z folderu Scripts.
  5. Kliknij przycisk Uruchom. Pojawi się okno dialogowe do określenia ustawień.
    • Ustaw lokalizację importu plików modelu.
    • Ustaw typ pliku obrazu i lokalizację wyjściową.
    • Określ ustawienia renderowania obrazów.
      • Opcja 1: Zaznacz pole, aby wyrenderować dodatkową wersję Toon.
      • Opcja 2: Zaznacz pole Kolejka procesowa, aby rozpocząć renderowanie natychmiast po dodaniu każdego widoku do kolejki renderowania. Nie zaznaczaj tego pola, jeśli chcesz przejrzeć renderingi w kolejce przed rozpoczęciem renderowania.

Teraz możesz pozostawić całą pracę do wykonania przez skrypt KeyShot i czekać na efekty.

Tworzenie własnych skryptów 

Ten samouczek to tylko jeden z przykładów możliwości skryptów KeyShot. Aby uzyskać więcej informacji na temat skryptów, zapoznaj się z naszym przewodnikiem lub odwiedź forum KeyShot Scripting board