Czym są skrypty KeyShot?
KeyShot Scripting umożliwia automatyzację powtarzalnych zadań i dostosowywanie procesów w KeyShot. Od wersji 6.0, KeyShot wspiera skrypty Pythona, co pozwala na większą automatyzację i skrócenie czasochłonnych procesów. Automatyzacja za pomocą skryptów nie tylko oszczędza czas, ale także eliminuje błędy ludzkie przy wykonywaniu rutynowych czynności. Skrypty w KeyShot można wykorzystywać na wiele sposobów. W tym przykładzie pokażemy, jak użyć skryptów do importowania modeli, nakładania materiałów, ustalania różnych widoków z kamer i renderowania ich w wybranej lokalizacji. Dzięki temu skryptowi, można skonfigurować cały proces za pomocą kilku kliknięć i pozwolić KeyShot wykonać resztę pracy.
Ustawianie sceny
Nasza scena to zabawkowy pociąg, a dokładniej cztery zabawkowe pociągi. Proces automatyzacji obejmuje importowanie modeli, nakładanie materiałów i renderowanie każdej konfiguracji. Wszystko to można zrobić za pomocą jednego skryptu w KeyShot. Scena składa się z trzech elementów:
- Cztery różne modele 3D
- Trzy różne kąty kamery
- Dwie różne kombinacje materiałów
Każdy model zostanie wyrenderowany w każdym zestawie materiałów i pod każdym kątem kamery, co daje łącznie 24 renderingi. Skrypt zautomatyzuje cały proces.
Pobierz przykładowe pliki
Aby zautomatyzować renderowanie modeli, potrzebujesz czterech elementów, które znajdują się w pliku do pobrania:
- Plik KeyShot.bip (zawierający wszystkie kamery do renderowania)
- Modele (do zaimportowania do sceny KeyShot i renderowania)
- Szablon materiału (automatycznie stosuje materiały KeyShot do modeli)
- Skrypt Pythona (który instruuje KeyShot, jak zautomatyzować ten proces)
Omówienie skryptu
Cały proces składa się z następujących kroków, które należy wykonać dla wszystkich pobranych modeli za pomocą tego samego typu operacji:
- Otwórz plik .bip
- Zaimportuj szablon materiałów
- Załaduj skrypt
- Określ ustawień
- Uruchom skryptu
Po załadowaniu skryptu, KeyShot wyświetli okno dialogowe do wprowadzenia ustawień, a następnie uruchomi skrypt. Modele zostaną załadowane, materiały nałożone, kamery aktywowane, a zadania renderowania ustawione w kolejce dla każdego modelu. Schemat działania skryptu wygląda następująco:
- Rozpakuj ToyTrain.zip i otwórz ToyTrain.bip w KeyShot.
- W KeyShot przejdź do Windows > Material Templates… wybierz Importuj i załaduj ToyTrain_Realistic.kmtp oraz ToyTrain_Toon.kmtp z folderu Materials.
- W KeyShot przejdź do Windows > Scripting Console… lub wybierz Scripting na pasku narzędzi.
- Załaduj skrypt ToyTrain_BatchRender.py z folderu Scripts.
- Kliknij przycisk Uruchom. Pojawi się okno dialogowe do określenia ustawień.
- Ustaw lokalizację importu plików modelu.
- Ustaw typ pliku obrazu i lokalizację wyjściową.
- Określ ustawienia renderowania obrazów.
- Opcja 1: Zaznacz pole, aby wyrenderować dodatkową wersję Toon.
- Opcja 2: Zaznacz pole Kolejka procesowa, aby rozpocząć renderowanie natychmiast po dodaniu każdego widoku do kolejki renderowania. Nie zaznaczaj tego pola, jeśli chcesz przejrzeć renderingi w kolejce przed rozpoczęciem renderowania.
Teraz możesz pozostawić całą pracę do wykonania przez skrypt KeyShot i czekać na efekty.
Tworzenie własnych skryptów
Ten samouczek to tylko jeden z przykładów możliwości skryptów KeyShot. Aby uzyskać więcej informacji na temat skryptów, zapoznaj się z naszym przewodnikiem lub odwiedź forum KeyShot Scripting board.