Jeśli posiadasz wieczystą licencję KeyShot w wersji 8 lub nowszej, niezależnie od aktywnego maintenance, możesz skorzystać ze specjalnej oferty konwersji (cross-grade) i przejść na roczną subskrypcję KeyShot Studio Professional. Dzięki temu zyskujesz nie tylko dostęp do najnowszych funkcji i wsparcia, ale również oszczędności, szczególnie w pierwszych trzech latach.
W pierwszym roku cena subskrypcji wynosi $699 netto dla użytkowników z aktywnym maintenance lub $828 netto dla tych, którzy go nie mają. W kolejnych latach, cena wzrasta o $100 netto rocznie. W drugim roku zapłacisz $799 netto (dla użytkowników z maintenance) lub $928 netto (dla użytkowników bez maintenance), a w trzecim roku odpowiednio $899 netto i $1028 netto. Po upływie trzech lat obowiązywać będzie standardowa stawka, która obecnie wynosi $1188 netto rocznie. Dlatego opcja przejścia na subskrypcję w pierwszych latach jest bardzo korzystna cenowo.
Warto również pamiętać, że taka opcja pozwala uniknąć wyższych kosztów związanych z aktualizacjami i utrzymaniem licencji wieczystych, co czyni subskrypcję bardziej elastycznym rozwiązaniem.
Konwersja z Licencji Floating i Enterprise
Jeśli posiadasz licencję KeyShot Floating lub Enterprise, możesz skorzystać ze specjalnej oferty konwersji na roczne subskrypcję KeyShot Studio Professional.
Oferujemy dwa modele konwersji:
– 2:1 – za 1 licencję wieczystą otrzymujesz 2 subskrypcje,
– 3:1 – za 1 licencję wieczystą otrzymujesz 3 subskrypcje.
W pierwszym roku obowiązują preferencyjne ceny:
– Floating 2:1 – $910 netto za 2 subskrypcje,
– Floating 3:1 – $950 netto za 3 subskrypcje,
– Enterprise 2:1 – $1210 netto za 2 subskrypcje,
– Enterprise 3:1 – $1265 netto za 3 subskrypcje.
W kolejnych dwóch latach ceny wzrosną o $100 netto rocznie, a po upływie trzech lat obowiązywać będzie standardowa stawka, która obecnie wynosi $1188 netto rocznie za każdą subskrypcję. W przypadku konwersji z licencji KeyShot Enterprise wszystkie wcześniej dostępne dodatki są uwzględnione i dostępne w ramach subskrypcji.
Zasady Konwersji: Umowa trwa 3 lata. Przez ten czas: W przypadku zmniejszenia liczby licencji obowiązuje standardowa cena, która obecnie wynosi $1188 netto za każdą subskrypcję. Licencje muszą być zdeinstalowane lokalnie po dokonaniu konwersji.
Dla użytkowników licencji KeyShot HD nie ma już opcji maintenance. Użytkownicy mogą przejść na subskrypcję, której ceny wynoszą: w pierwszym roku $828 netto, w drugim roku $928 netto, a w trzecim roku $1028 netto. Po tych trzech latach obowiązuje standardowa cena subskrypcji, która obecnie wynosi $1188 netto.
Dlaczego warto przejść na subskrypcję KeyShot
Przejście na subskrypcję KeyShot wiąże się z licznymi korzyściami, które mogą znacząco ułatwić pracę Twojego zespołu oraz poprawić efektywność:
- Koniec z serwerami licencji: Nie trzeba już utrzymywać, aktualizować ani monitorować serwera licencji. To oznacza mniej pracy dla działu IT i niższe koszty techniczne.
- Licencje w chmurze – dostęp z dowolnego miejsca: Subskrypcyjna licencja KeyShot Studio Professional działa w chmurze, co umożliwia korzystanie z niej z każdego komputera z dostępem do internetu, bez potrzeby używania VPN.
- Przyszłość KeyShot opiera się na subskrypcji: Nowa platforma KeyShot Hub, która będzie kluczowa dla przyszłego rozwoju, działa wyłącznie w modelu subskrypcyjnym.
- Nowe funkcje tylko dla subskrybentów: W 2025 roku wprowadzone zostaną nowe funkcje, takie jak sztuczna inteligencja i renderowanie w chmurze, które będą dostępne tylko w ramach subskrypcji.
- Elastyczność finansowa i biznesowa: Subskrypcja wiąże się z niższym kosztem początkowym i wymaga tylko rocznego zobowiązania, co pozwala lepiej dostosować licencję do potrzeb firmy.
- Łatwość użytkowania i przenoszenia: Licencję można łatwo przypisać do innego komputera bez kontaktowania się z pomocą techniczną, a zajęte sesje można zdalnie przejmować.
- Narzędzie do zarządzania licencjami (dla 5+ użytkowników): Dla firm posiadających więcej niż 5 licencji, dostępne jest narzędzie do centralnego zarządzania licencjami i ich dystrybucji.
- Każdy użytkownik ma swoją licencję: Brak potrzeby dzielenia się licencjami między pracownikami – każdy może pracować równocześnie, co poprawia efektywność.
- Koszt konwersji niższy lub porównywalny z utrzymaniem starej licencji: W wielu przypadkach koszt przejścia na subskrypcję jest niższy niż coroczne utrzymanie wieczystej licencji, a jednocześnie daje dostęp do nowych funkcji i wsparcia.
Jeśli nadal korzystasz ze starszej wersji KeyShot, teraz jest najlepszy moment, aby rozważyć aktualizację. Najnowsza wersja KeyShot 2025 oferuje m.in. akcelerację GPU, odszumianie w czasie rzeczywistym (denoising), nowoczesne materiały, a także ulepszoną edycję geometrii i eksport do nowych formatów.
Dzięki wprowadzonym funkcjom praca staje się nie tylko szybsza, ale też bardziej intuicyjna i elastyczna.
Porównanie funkcji między wersjami KeyShot:
Najpopularniejsze funkcje | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
Renderowanie GPU (wymagany NVIDIA RTX) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Kolizje | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Licencjonowanie w chmurze | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Symulacja fizyki / animacje | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Obsługa biblioteki kolorów | – | – | – | ✔ | ✔ | ✔ |
Zapisane szablony scen | – | – | – | ✔ | ✔ | ✔ |
Progresywne usuwanie szumów (Denoising) | – | – | – | – | ✔ | ✔ |
Integracja z KeyShot Hub | – | – | – | – | ✔ | ✔ |
Wyostrzanie obrazu | – | – | – | – | ✔ | ✔ |
Światła planarne | – | – | – | – | – | ✔ |
Tryb eksportu | – | – | – | – | – | ✔ |
Do 20% wzrostu wydajności | – | – | – | – | – | ✔ |
Dodatki (Add-Ons) | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
KeyShotWeb (wcześniej XR) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Przeglądarka internetowa (Web Viewer – w zestawie z KeyShotWeb) | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Dodatek NX | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Materiały | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
Plastik z efektem zamglenia | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Przekrój CPU | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Bąbelki | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Płatki | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Wielowarstwowa optyka | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Medium rozpraszające (Scattering Medium) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Prawdziwa tkanina | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Fuzz | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Lakiery Axalta | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Prawdziwa tkanina 2.0 | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
3D Paint | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Przekrój GPU | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Materiały Twinbru | – | – | – | ✔ | ✔ | ✔ |
Animacja | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
Ścieżka kamery | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Fizyka | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Klatki kluczowe (Keyframe) | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Obrót środowiska | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Symulacja ruchu Słońca | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Obrót kamery (Twist Camera) | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Import FBX/obiekty deformowalne | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Import animacji gITF | – | – | – | – | ✔ | ✔ |
Ustawienia obrazu | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
Style obrazów | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Poświata (Bloom) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Aberracja chromatyczna | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Winietowanie | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Warstwy fotograficzne | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Usuwanie szumów (Denoise) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Usuwanie błysków (Firefly Removal) | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Wyostrzanie obrazu | – | – | – | – | ✔ | ✔ |
Przepływ pracy (Workflow) | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
Graf materiałów | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Studia | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Zestawy scen | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Multi-materiały | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Kreator konfiguratora | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Biblioteka modeli | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Headless Scripting | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Dokumentacja CMF | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Menedżer informacji o materiale | – | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Zapisane szablony scen | – | – | – | ✔ | ✔ | ✔ |
Kompresja sceny | – | – | – | – | ✔ | ✔ |
Edycja geometrii | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
Rozdzielenie powierzchni obiektów | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Dostosowanie teselacji (Retessellation) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Rozwijanie UV (UV Unwrap) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Zamykanie siatki (Close Mesh) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Rozdzielenie obiektów | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Uproszczenie siatki | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Odwracanie normalnych | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Rozpakowanie UV | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Eksport | KS9 | KS10 | KS11 | KS2023 | KS2024 | KS2025 |
KeyShot Viewer (wersja komputerowa) | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
GLB/GLTF | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
3MF | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
USDZ | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
AR (USDZ i GLB) | – | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Eksport wielowarstwowy (Multi-layer EX) | – | – | – | ✔ | ✔ | ✔ |