Nowości w KeyShot 4

Kompatybilność Live linking z Creo, SolidWorks i Rhino

Live linking pozwala na niezwykle łatwą aktualizację modelu zaimportowanego do KeyShot, po dokonaniu zmian w programie do projektowania.

Po przeniesieniu modelu z programu Creo, SolidWorks lub Rhino do KeyShot, oraz nadaniu materiałów i animacji, dzięki Live linking kolejne zmiany dokonane w programie do projektowania, można zaktualizować w KeyShot bez potrzeby ponownego importowania zmienionego już modelu z programu projektowego.

KeyShot Co nowego 4 Kompatybilność Live linking z Creo SolidWorks i Rhino

Nowe fizyczne światła

Oprócz już obecnego oświetlenia wynikającego z użycia środowiska HDR, KeyShot 4 wprowadza nowe światła fizyczne. Każdą zaimportowaną część modelu można zmienić w źródło emisji światła zupełnie inaczej niż w tradycyjnych aplikacjach do wizualizacji.

Aby nadać nowy kolor wystarczy przeciągnąć go i upuścić niezależnie od właściwości fizycznych materiału.

KeyShot Co nowego 4 Nowe fizyczne światła samochód

Biblioteki kolorów Pantone ® i RAL ®

Zawarte w programie biblioteki kolorów Pantone® i RAL® pozwalają na lepszą komunikację pomiędzy projektantem, sprzedawcą a klientem.

Nowe materiały Mold-Tech®

Dzięki współpracy z Mold-Tech ® w KeyShot 4 pojawiły się nowe materiały. Wkrótce będzie ich jeszcze więcej.

Zaokrąglanie krawędzi modelu

W KeyShot 4 istnieje możliwość dodania do modelu małych zaokrągleń naroży i krawędzi bez wpływu na wielkość pliku czy czas renderowania. Znacznie ogranicza to czas pracy nad geometrią.

Jeszcze lepsze przeźroczyste materiały

Naukowo opracowany sposób interakcji przeźroczystych materiałów ze światłami fizycznymi sprawia, że są nazywane najlepszymi w branży.

Zapis widoku kompletnego (PRO)

Zapis widoku kompletnego pozwala na zapamiętanie położenia kamery wraz z wszystkimi jej ustawieniami. Pozwala to na zapis wielu konfiguracji modelu w jednym pliku. Dostępny w wersji PRO.

KeyShot Co nowego 4 Zapis widoku kompletnego PRO

Edytor oświetlenia HDR (PRO)

Edycja oświetlenia w edytorze HDR jest teraz jeszcze lepsza. KeyShot 4 wprowadza możliwość dodawania punków oświetlenia za pomocą jednego kliknięcia myszy w oknie obszaru roboczego. Dostępny w wersji PRO.

Renderowanie przebiegów (PRO)

KeyShot 4 wprowadza możliwość renderingu mapy wysokości (render mapy wysokości), mapy normalnych oraz mapy separacji obiektów ułatwiając późniejszą obróbkę otrzymanych renderingów. Dzięki możliwości renderowania warstw, każda z poszczególnych części może zostać wyrenderowana na osobnej warstwie. Dostępny w wersji PRO.

KeyShot Co nowego 4 Renderowanie przebiegów PRO śmigła
KeyShot Co nowego 4 Wsparcie dla obsługi ekranów 3D but

Wsparcie dla obsługi ekranów 3D (PRO)
Istnieje możliwość uruchomienia KeyShot w trybie stereo-mode na monitorach 3D. Od teraz KeyShot 4 daje możliwość zwiększenia wrażeń wizualnych podczas pracy w programie, jak i podczas prezentacji renderingów i animacji w wirtualnym otoczeniu 3D.

KeyShot Co nowego 4 Ulepszony import pierścionek

Ulepszony import
Dokładne importowanie danych jest jednym z podstawowych wymogów, jakie spełnia KeyShot. Importować model można z zachowaniem oryginalnej skali lub aktualizując już wczytaną geometrię, razem z nadanymi materiałami i animacjami.

W KeyShot 4.1, dodano nowe możliwości programu:

  • Tekstury proceduralne,
  • Kaustyka,
  • Materiały kreskówkowe,
  • Zarządzanie kolorem

Ponadto KeyShot XR ma teraz możliwość generowania interaktywnych treści dla Apple iBooks, bezpośrednio z KeyShot.

Przegląd nowych funkcji

Luxion ciągle poszerza horyzonty w zagadnieniach związanych z foto-realistycznym renderingiem w czasie rzeczywistym. Odwzorowanie kaustyki dostarcza możliwość odzwierciedlenia załamania promieni świetlnych. Nowy materiał kreskówkowy pozwala na wprowadzenie i zarządzanie kolorami oraz cieniami konturów brył. Nowy interfejs, zapewnia użytkownikom łatwy dostęp do wielu opcji importu plików. Wewnętrzny algorytm, odpowiadający za odpowiedni realizm, wraz z nowymi funkcjami, zapewnia najszybsze i najdokładniejsze tworzenie profesjonalnych wizualizacji.

Kaustyka

Nowa funkcja – odwzorowanie kaustyki, pozwala na precyzyjne wyświetlanie promieni świetlnych, które odbijają się lub przechodzą przez powierzchnie przezroczyste, bądź półprzezroczyste. Uzupełnia to dotychczasowe funkcje oświetlenia w KeyShot, który obecnie umożliwia zamienienie dowolnego obiektu w źródło światła. Algorytm opracowany i zastrzeżony przez firmę Luxion wraz z głównym naukowcem, Dr Henrik’em Wann’em Jensen’em, jest jednym z najszybszych algorytmów w branży, dostarczającym wyniki w zaledwie kilka sekund.

KeyShot Co nowego 4 Kaustyka 1

Teraz wizualizacje zachowania światła są w KeyShot jeszcze dokładniejsze.

Tekstury proceduralne

Nowe tekstury proceduralne są dostępne dla każdego materiału poprzez definicję tekstury dla danego obiektu. Sześć zdefiniowanych tekstur proceduralnych pozwala użytkownikowi na natychmiastowe zastosowanie tekstury do każdej powierzchni, dodatkowo z możliwością skalowania, dostosowywania i synchronizacji z innymi teksturami. Obecnie jest dostępnych sześć ustawień: Granit, Skóra, Marmur, Szum (tekstur), Szum (Fraktal) oraz Drewno, przy czym producent planuje dodanie kolejnych.

KeyShot Co nowego 5 Tekstury proceduralne kulki

Tekstury proceduralne pozwalaj niezwykle szybko nadać materiałowi zdumiewający realizm.

Materiały kreskówkowe

Materiał kreskówkowy to nowość, która umożliwia użytkownikom wprowadzenie kolorów powierzchni, cieniowania i konturów bryły. Użytkownicy mogą wybrać materiał z listy wyboru typu materiału i użyć odpowiednich opcji, aby dostosować kolor materiału i konturu, kąt, szerokość, jakość krawędzi, czy ustawić zaawansowane opcje dostosowania konturów i cieni. Ponieważ użyto materiał zamiast trybu renderowania, materiał kreskówkowy może być stosowany w połączeniu z innymi materiałami do tworzenia obrazów, animacji oraz może być wykorzystywany w KeyShot XR.

KeyShot Co nowego 4 Materiały kreskówkowe

Po prawej stronie przykład użycia nowych materiałów kreskówkowych

Zarządzenie kolorem

W preferencjach obecnej wersji KeyShot, dodano nowe ustawienia dla zarządzania kolorem. Funkcja zarządzania kolorem pozwala na dopasowanie i kontrolę prezentowania kolorów w różnych urządzeniach. Użytkownicy mają możliwość włączenia wyboru profilu ICC (.Icc lub .Icm) dostępnego u różnych producentów sprzętu i oprogramowania.

KeyShot Co nowego 4 Zarządzanie kolorem

KeyShot 4.1 daje jeszcze większe możliwości zarządzania kolorem

Importowanie STL

Nowy importer STL jest teraz dostępny, jako część z 25+ 3D formatów plików obsługiwanych przez KeyShot. Nowa funkcja pozwala na bezpośredni import plików .stl do KeyShot.

Udoskonalenia importu

Import plików został znacznie ulepszony, aby lepiej prezentować geometrię w programie KeyShot. Struktura ta jest utrzymywana dla wszystkich formatów plików. Dzięki temu geometria dla wielu formatów plików jest teraz prezentowana właściwie.