Animacja geometrii jest bardzo potężnym narzędziem. Pozwala przekształcić geometrię powierzchni obiektu, przenosząc rendery na wyższy poziom szczegółowości i realizmu. Oto, jak ożywić geometrię dzięki animacji.
Animacja przemieszczającej się geometrii
Animacja geometrii ma wiele różnych zastosowań do wizualizacji ruchu powierzchni oraz obiektów. Chociaż tutaj pokazany bardziej abstrakcyjny przykład, to funkcjonalność tę można zastosować w wielu innych przypadkach, takich jak animacja ruchu wody, przepływ krwi w animacji medycznej, ciśnienie w oponach rowerowych bądź samochodowych, ruch materiału dla przedmiotów miękkich i wiele więcej. Jeśli możesz utworzyć animowaną mapę przemieszczeń, możesz użyć jej w KeyShot do tworzenia ruchu. Postępuj wzorując się na filmie lub poniższymi wskazówkami
1. Dodaj swój model do sceny
W tej krótkiej wskazówce użyjemy prostej płaszczyzny z biblioteki modeli KeyShot. W oknie Biblioteki KeyShot wybierz kartę Model, a następnie kliknij dwukrotnie Płaszczyznę, aby dodać go do sceny.
2. Przygotuj swoją animowaną mapę przemieszczeń
Będziesz potrzebować pliku wideo lub sekwencji obrazów efektu, którego chcesz użyć jako mapy przemieszczeń. W tym przykładzie utworzono animowany wzór komórki 4K w programie After Effects. Możesz pobrać ten plik, jeśli chcesz go użyć dla siebie. http://www.keyshot.com/download/349428/
3. Użyj grafu materiałów, aby dodać węzły
Kliknij dwukrotnie na obiekt, aby wyświetlić kartę Materiału, a następnie wybierz Graf materiału. Kliknij prawym przyciskiem myszy, aby wybrać i dodać węzeł Przemieszczeń z menu Geometria. Kliknij ponownie prawym przyciskiem myszy, wybierz Teksturę i dodaj węzeł Mapy Wideo. Po dodaniu pojawi się na on osi Czasu Animacji (Okno, Animacja lub wybierz klawisz A, aby wyświetlić oś Czasu Animacji).
Uwaga: Graf materiału jest dostępny w KeyShot Pro.
4. Zaimportuj wideo
Kliknij dwukrotnie węzeł Mapa Wideo, aby otworzyć Właściwości Mapy Wideo. Musisz zaimportować swoje wideo, wybierając folder obok okna listy klatek. Przejdź do lokalizacji pliku wideo i wybierz Otwórz. Jeśli utworzyłeś sekwencję PNG lub JPG, możesz również zaimportować te obrazy. KeyShot automatycznie przekonwertuje plik wideo na wybraną sekwencję PNG lub JPG i umieści obrazy w określonej lokalizacji.
5. Connect Nodes and Execute Geometry
Po zaimportowaniu klatek upewnij się, że twoja mapa wideo jest zaznaczona, i naciśnij „C” na klawiaturze, aby wyświetlić podgląd koloru mapy wideo w Widoku w Czasie Rzeczywistym. Stamtąd możesz dostosować lokalizację oraz skalę do własnych upodobań. Naciśnij „C” na klawiaturze ponownie, aby wyjść z trybu podglądu kolorów. Połącz węzeł mapy wideo z węzłem przemieszczania, a węzeł przemieszczania ze złączem Geometrii obiektu. Dokonaj niezbędnych korekt wysokości we Właściwościach Przemieszczania, a następnie wybierz opcję Wykonaj Węzeł Geometrii, aby wygenerować efekt. Do tej geometrii możesz również zastosować mapy tekstur w celu dodatkowego dostosowania.
Podczas przejeżdżania po osi czasu animacji nie zobaczysz animacji przemieszczania, ponieważ geometria wymaga ponownego wykonania się w każdej klatce, aby zapobiec zawieszeniu się maszyny. Szybkim sposobem na podgląd wyników jest wybranie opcji Podgląd na końcu menu Osi Czasu Animacji.