Jak tworzyć włosie w KeyShot

Dodanie włosia do modelu może wydawać się trudne, ale KeyShot Pro sprawia, że czynność ta staje się bardzo prosta. Niezależnie od tego, czy jest to szyk włókien, wariacje jednego stylu, czy wiele kombinacji każdego z nich, KeyShot Fuzz umożliwia tworzenie szerokiej gamy włosia o różnym wyglądzie.

KeyShot Fuzz do tworzenia włosia i nie tylko

Aby stworzyć włosie w KeyShot, nie musisz się martwić o modelowanie żadnego pojedynczego włókna lub kształtu włosa. Wystarczy tylko powierzchnia – o resztę zadba już KeyShot Fuzz. Chociaż być może już widziałeś, że Fuzz może być użyty do tworzenia delikatnych włókien tkaniny, to może być on również wykorzystany do tworzenia każdego innego materiału wykorzystującego włoskowatą strukturę: od rzepów i wygodnych dywanów po trawę i szczotki do włosów. Przyjrzyjmy się, jak to się robi w praktyce.

Model elektrycznej szczoteczki do zębów z główką z włosiem pokazany na filmie jest skonfigurowany do przeglądania i dostępny do pobrania poniżej.

  1. Oddziel swoją powierzchnię
    Na początku oddziel powierzchnię włosia od reszty modelu. Zrób to w oprogramowaniu CAD lub za pomocą narzędzia Split Object Surface (narzędzie KeyShot Pro). Musi być to oddzielna powierzchnia, aby uniknąć niepożądanych włókien Fuzz wyrastających z tych powierzchni.
  2. Wybierz powierzchnię
    Następnie dwukrotnie kliknij na tę powierzchnię, aby edytować materiał i wybierz Plastik z listy rozwijanej Typ materiału. Teraz wybierz Graf Materiałowy w zakładce Materiał. W oknie edytora węzłów kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Geometria – Fuzz.
  3. Dodaj teksturę gęstości
    Dołącz węzeł Fuzz do gniazda węzła powierzchni Geometria. Aby uzyskać kontrolowany efekt włosia, dodaj teksturę gęstości. Tekstura Mesh w KeyShot to bardzo dobra opcja, ale dla modelu szczoteczki do zębów utworzony został obraz z niestandardowym wzorem. Naciśnij klawisz C, aby odizolować węzeł w celu łatwiejszego określania rozmiaru i pozycjonowania.
    W przypadku dowolnej tekstury czarne obszary nie będą zawierały włókien, szare obszary będą zawierać mniej włókien, a białe obszary będą pasować do gęstości ustawionej w parametrze Gęstość. Wybierz opcję Wykonaj węzeł geometrii, aby odświeżyć geometrię. Przejdźmy teraz do właściwości Fuzz.
  4. Dostosuj swoje właściwości Fuzz
    Dostosuj właściwości Fuzz, aby uzyskać pożądany wygląd. Upewnij się, że dodałeś niewielką zmienność długości (włosie rzadko jest idealnie jednolite) i absolutnie zwiększ nieco losowość (domyślnie włókna fuzz są idealnie proste), aby uzyskać bardziej naturalnie wyglądający efekt rozwarstwienia na końcach włosia. Kiedy będziesz gotowy aby zobaczyć zmianę, zaktualizuj geometrię.
  5. Idź dalej
    Jeśli chcesz pójść o krok dalej i w wyższym styopniu kontrolować wygląd włókien Fuzz, zwyczajnie przymocuj materiał do gniazda Powierzchni węzła Fuzz. Aby utworzyć gradient w poprzek włókien, dodaj teksturę gradientu koloru i dołącz ją do gniazda Diffuse węzła Materiał.

Teraz możesz zobaczyć, jak łatwo jest stworzyć włosie, które wygląda tak, jakby pochodziło ze szczoteczki, szczoteczki do zębów, miotły lub wielu innych produktów. Możesz dowiedzieć się więcej o Fuzz w instrukcji KeyShot.

Aby zobaczyć WSPANIAŁE przykłady rodzajów włosia, jakie możesz stworzyć za pomocą KeyShot, sprawdź ostatnie wyzwanie RenderWeekly Broom and Dust Pan. Oto tylko kilka przykładów stworzonych przez profesjonalistów KeyShot!

Co możesz stworzyć?

Chcielibyśmy zobaczyć, co tworzysz wykorzystując tę wskazówkę. Odwiedź Forum KeyShot, aby zobaczyć, co tworzą inni oraz pochwal się własną pracą.